הסביבה הממוחשבת והאינטרנטית שבה אנחנו חיים מחברת בינינו בכל מקום. היא מקשרת בין אנשים בכל רחבי העולם, בין משרדים ובתי עסק ומאפשרת לקיים סביבת עבודה יעילה ואפקטיבית מכל מקום – גם כשמדובר בפינת האוכל בבית או בבית הקפה הסמוך לו. עובדים רבים מחליטים לעבור לעבודה מהבית, במסגרת עצמאית או כחלק מהעבודה בחברה בה הם מועסקים.

המחקרים על משמעות הטרנד הזה רבים והתשובות הן לא חד משמעיות. האם עדיף לעבוד מהבית או מהמשרד? וכיצד משפיע על התשובה עיצוב משרד בבית או בעבודה? כמה הדגשים על קצה המזלג.

בזבוז זמן או ניהול זמן, זו השאלה

מחקרים רבים הראו שיש יתרונות בעבודה מהבית על פני עבודה במשרד. ניהול הזמן שלנו הוא טוב יותר – יש חסכון בזמן על עמידה בפקקים ונסיעות אל העבודה, שיחות חולין עם חברים למשרד, הרמות כוסית ופגישות. עם זאת, רבים שעובדים מהבית דיווחו שהיה להם קושי להימנע מעבודות בית, שיחות טלפון חברתיות ואפילו צפייה בטלוויזיה במהלך העבודה.

הפתרון לניהול זמן נכון גם במשרד וגם בעבודה בא לידי ביטוי גם בתכנון או עיצוב משרד שיהווה סביבת עבודה טוטאלית. זה המקום להתרכז בו ולעבוד, לבצע את המטלות ולסיים אותן גם כאשר עובדים בבית, ללא הסחות דעת. בסביבת העבודה, כאשר אנחנו מצויים מול המחשב ומרוכזים במטרות שעלינו להשיג באותו היום, קל לנו להשלים אותן ללא פיתויים מבית.

המשרד כסביבה לקידום יצירתיות ומוטיבציה

כאשר אנחנו עובדים מהבית אנחנו לרוב עובדים לבד, אין סביבנו עובדים נוספים, מנהלים או אנשי צוות אחרים שמשוחחים איתנו ומנהלים איתנו התקשרות. זה רק אנחנו והמסך של המחשב.

בתוך סביבה משרדית, במיוחד כאשר הושם דגש במהלך תהליך עיצוב משרד על יצירת איזורים שיתופיים, יש דו שיח מתמיד עם קולגות ומנהלים שיכולים לקדם אותנו ולתת לנו מוטיבציה. אפשר להעלות רעיונות משותפים ולקדם יצירתיות. זהו אחד היתרונות המובהקים של סביבה משרדית על פני עבודה בבית.

אין תשובה מוחלטת

אז מה בעצם עדיף? לעבוד בבית או להישאר במשרד? התשובה לכך אינה מוחלטת. ישנה סביבה משרדית שיכולה לעודד באמצעות עיצוב משרד יצירתי ומתחשב בעובד את המוטיבציה לעבוד, את היצירתיות של העובד ואת התפוקה שלו. מצד שני, עבודה בבית יכולה לתרום לריכוז של העובד.

התשובה תלויה כנראה בעיצוב המשרד, בעיצוב סביבת העבודה בבית ובסוג העבודה שמתבצע בכל אחד מהמקומות.