משרדי הייטק מהווים אתגר לא קטן עבור מעצבים ואדריכלים. משרדי הייטק מעלים בפני מעצבים ואדריכלים שאלות רבות על פונקציונליות, עיצוב סביבה שיתופית לצד שמירה על הפרטיות של כל עובד. זהו אתגר שמאפשר גם עיצוב מחוץ לקופסה הרגילה של תכנון משרדים.

במשרדי הייטק רבים יש צורך בשילוב בין חללי%9T שיתופיים ופתוחים ובין מרחבים פרטיים. זהו מתחם שבו יש עובדים העוסקים בתפקידים שונים, יש צורך בריכוז רב וגם התמדה לאורך שעות עבודה ארוכות. לעיתים העבודה נערכת בלילה ולעיתים ביום ויש צורך לתת מענה לכל הפונקציות הדרושות בכל שעות היום.

איך עונים על הדרישות המיוחדות האלו במהלך תכנון או עיצוב משרדי הייטק ואיך יוצרים סביבה נעימה לעבודה?

 

עיצוב משרדים

יצירת סביבת עבודה פתוחה וציבורית עם נגיעה אישית

ברוב משרדי ההייטק משלבים בין עיצוב פתוח בסגנון אופן ספייס ובין עיצוב של חדרים פרטיים לשימוש ההנהלה. חללים משותפים צריכים להיות פתוחים אל האור, עם זרימה טובה של אוויר, תאורה טבעית ככל האפשר שתהיה בריאה לעיניים ותמנע מאמץ לאורך כל שעות היום.

עיצוב החלל צריך לקחת בחשבון את האפשרות לעבוד גם תוך תחושה פרטית, כלומר לתת לעובד גם אפשרות למתחם אישי משלו, שבו הוא יוכל ליצור סביבת עבודה אישית נעימה. לכן, מה שמייחד קודם כל עיצוב משרדי הייטק הוא האתגר בשילוב בין הקיבוצי ובין האישי.

 

עיצוב משרדים | תכנון ועיצוב משרדי הייטק

מיקסום החלל ליצירת איזורי מנוחה ונשימה

שעות העבודה הרבות של עובד הייטק ממוצע מחייבים כל מעצב שמתכנן משרד הייטק ליצור איזורים שיהיו איזורי מנוחה ונשימה. מקום נעים ומזמין שבו יוכל העובד לשנות אווירה מדי כמה שעות, לנוח ולהעלות מחדש את רמת האנרגיה שלו.

עיצוב משרדי הייטק עם פינות מנוחה כולל כיום מגוון של רעיונות. מיצירת גינות פתוחות לאוויר הצח עם ריהוט גינה ועד ליצירת מתמחי זולה עם פופים, שטיחים ותחושה של לאונג' בר. לצד האיזורים האלו יוצרים מעצבים גם מתחמי אוכל והכנת שתייה. כל המתחמים הציבוריים האלו הם המקום להכניס צבע, יצירתיות, עיצוב שונה ורב גוני ואלמנטים לא שגרתיים.

 

FoodTech Hub | Technology Incubator

יצירת חללי עבודה שיתופיים קטנים

בחברות הייטק רבות עובדים היום צוותים על פרויקטים שונים כאשר לכל צוות יש משרד משלו. העבודה מתאפיינת בשיחות, העלאת רעיונות ועבודה תוך כדי פגישות של סיעור מוחין. כדי ליצור סביבה טובה לסוג העבודה הזה הרבה מאד מעצבים כיום יוצרים חדרים פרטיים שבתוכם יש שולחן אחד גדול שסביבו עובדים כל אנשי הצוות. זהו למעשה משרד פרטי שמאכלס את כל האנשים שעובדים על אותו הפרויקט.

בעת עיצוב משרדי הייטק בסגנון זה חשוב לקחת בחשבון את האקוסטיקה, הטכנולוגיה הדרושה בחדר, ריהוט נוח לישיבה סביב שולחן וגם שולחנות רחבים מספיק כדי לספק סביבת עבודה נוחה לכל אחד ואחד מבין אנשי הצוות.

עיצוב משרדים | תכנון סביבת עבודה | תכנון ועיצוב משרדי הייטק
עיצוב משרדים | תכנון ועיצוב משרדי הייטק
תכנון ועיצוב משרדים
FoodTech Hub | Technology Incubator - Offices Design
עיצוב משרדים
עיצוב סביבות עבודה
Respect | Company Office