יש לא מעט אנשים שיתחייבו בפניכם שאי אפשר לשלב בין עיצוב מיוחד לבין פונקציונליות. בהרבה מאד משרדים אנחנו רואים עיצובים מרהיבים, אבל הם לא מסייעים ליצירת סביבת עבודה נעימה. במקרים אחרים הפונקציונליות מנצחת את העיצוב ואנחנו רואים שהעיצוב נזנח והמשרד הוא משעמם ואפור.

מערכת היחסים בין פונקציונליות ועיצוב מעסיקה לא מעט אנשים שעוסקים בתחום של עיצוב משרדים ומתחמים ציבוריים, אבל היום כבר אין דילמה – אפשר לשלב בין השניים וליצור מקום נעים ומתאים לעבודה אך גם אסתטי ומעוצב.

חושבים על הצרכים – מיישמים ביצירתיות

לכל תהליך של עיצוב משרדים סביבת עבודה יש התחלה. ההתחלה היא הגדרת הצרכים של הלקוח –בעל המשרד והעובדים שלו. הצרכים האלו הם בעצם הפונקציות שצריכים העובדים כדי לתפקד במסגרת יום העבודה. תפקיד של מי שעוסק בתחום של עיצוב משרד הוא למצוא את הפתרונות העיצוביים היצירתיים בלי לאבד את הפונקציונליות.

עיצוב משרדים כולל שימוש בכל מיני אביזרים עיצוביים כדי ליצור את הפונקציות הדרושות וכך בעצם בא לידי ביטוי הקשר בין פונקציונליות לעיצוב.

סביבה אסתטית ונוחה לעבודה

עיצוב נכון הוא גם עיצוב פרקטי. כדי ליצור סביבה שהיא נעימה לעבודה ויוצרת חשק לעבוד וליצור תפוקת עבודה גבוהה, אפשר לשלב אלמנטים של עיצוב שידברו למי שנמצא במקום. עיצוב משרד בצורה נכונה חייב לקחת בחשבון את העובדה שעובדים נמצאים במשרד הרבה מאד שעות ביום. הפיכת המשרד לחלל מעוצב ונעים עוזרת לממש את הפונקציות של החלל.

שימוש בטכנולוגיות שמוסתרות על ידי עיצוב נכון

חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב משרדים כיום הוא שילוב של טכנולוגיות חכמות בעיצוב. הטכנולוגיות משמשות לפונקציות שונות במסגרת העבודה אבל מגובות על ידי עיצוב מיוחד. כך למשל ניתן ליצור מקומות אחסון לתיקים ולציוד שמוסתרים על ידי חיפויי קיר מעוצבים. זוהי רק דוגמה אחת להרבה מאד אפשרויות שבאות לידי ביטוי במהלך עיצוב משרד.

מכניסים את העיצוב בלי לפגום בפונקציונליות

עיצוב מתבטא לא רק בגרנדיוזיות, שיכולה לבוא על חשבון הפונקצינליות, אלא גם בנגיעות קטנות. מבחירת הצבעים הנכונים ועד שילוב של עבודות אמנות בחלל העבודה, כל אלו הם אלמנטים עיצוביים שעדיין לא פוגמים בפונקציות הדרושות במקום עבודה.

עיצוב של משרד יכול לבוא לידי ביטוי גם על ידי בחירת רהיטים יוצאי דופן, גופי תאורה מיוחדים, בניית מתחמי קפיטריה וישיבות עם אלמנטים מיוחדים וכן הלאה – כל הדברים האלו לא אמורים לפגוע בפונקציונליות של סביבת העבודה.

התוצאה שתדבר בעד עצמה

משרדים רבים שנבנו בשנים האחרונות בארץ ובעולם משמשים הוכחה לשילוב המנצח בין עיצוב משרד מקורי ויצירתי ובין יישום כל הפונקציות הדרושות. הטכנולוגיות המתקדמות, חומרי הגלם האיכותיים והמגוון הרחב של פריטים שונים למשרד – כל אלו מאפשרים לאדריכלים ולמעצבי פנים להיות יצירתיים ולחשוב על עיצוב מקורי, מבלי לאבד את האפשרות לתת מענה לצרכים של הלקוח.