בין אם אתה מעצב פנים או אדריכל או אולי לקוח בעל משרד שרוצה לעצב משרד חדש, התקציב הוא הגורם החשוב ביותר שמשפיע על התכנון והעיצוב. איפה כדאי לחסוך ובמה צריך להשקיע? הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר עומדים בפני פרויקט של עיצוב משרדים חדשים.

תכנון חכם – חוסך כסף

תכנון חכם של משרד אדריכלים או של מעצב פנים שמקבל חלל בנוי חייב להתאים את עצמו לפונקציות החשובות ביותר שדרושות לעובדים במהלך העבודה –  ממקום נוח לפגישות, דרך שימוש בטכנולוגיות חכמות ועד לבניית חלל עבודה נוח. תכנון נכון חוסך בסופו של דבר כסף ומחזיר את ההשקעה, כיוון שהעובדים שנמצאים בחלל במרבית שעות היום משתמשים בו כפי שתוכנן ומנצלים אותו היטב. אם התכנון נכון, תפוקת העבודה עולה וכך גם ההשקעה חוזרת. עיצוב משרדים כיום לוקח בחשבון ניצול של כל החלל לפונקציות הדרושות במהלך היום – לכן כדאי להשקיע משאבים בתכנון נכון.

חומרי גלם עמידים לאורך זמן – פירושם חסכון לטווח ארוך

חשוב להשקיע בחומרי גלם עמידים במהלך תהליך הבנייה – בין אם מדובר בתאורה איכותית שחשובה מאד גם ליצירת סביבת עבודה נעימה, בריהוט משרדי איכותי שמתאים לכל הפונקציות הדרושות או בחומרי הבנייה עצמם , מערכות מתח נמוך ומצלמות אבטחה לעסק, לא כדאי לחסוך בדברים הבסיסיים. כאשר עומדים בפני פרויקט של עיצוב משרדים חדשים חושבים גם על העתיד ועל החזר ההשקעה, אם נבנה באמצעות חומרי גלם זולים – ניאלץ לשלם הרבה מאד כסף על תחזוקה, תיקונים ובסופו של דבר גם שיפוץ המשרד.

מול הקהל ומאחורי הקלעים – השקעה בייצוגיות

בתוך עיצוב משרדים נכלל גם עיצוב של חללים שהעובדים לא מגיעים אליהם באופן קבוע והם לא חשופים לקהל של לקוחות, ספקים ועוד קהל שמגיע למקום. כדאי להשקיע יותר כסף בחללים שהם ייצוגיים ופונקציונליים יותר – כמו חדרי ישיבות, משרדים פרטיים או חללי עבודה גדולים, שם מתרחשת רוב העבודה. ההשקעה במקומות כמו מחסנים, חדרי שירות ומרפסות אחוריות יכולה להיות נמוכה יותר – בלי להתפשר על העמידות והאיכות של הבנייה.

השקעה בנוחות – חשובה לתפוקת העבודה

כל פרויקט של אדריכלות פנים עוסק גם בנוחות ובפונקציונליות, אך כשמדובר בעיצוב משרד חשוב להתייחס גם לנוחות. קצב העבודה המהיר והשעות הארוכות שאנחנו מבלים במשרד מחייבים להקפיד על אווירה נעימה ונוחה – זו מתבטאת בתכנון החלל, בחירת הריהוט ובחירת התאורה. חשוב להשקיע במאפיינים אלו כדי שהעובדים יוכלו להעביר את שעות העבודה הרבות בנוחות וכך תפוקת העבודה תהיה גם טובה.

מקצוענות מתבטאת גם בתקצוב נכון

בין אם אתם נעזרים במשרד אדריכלים או עובדים מול מעצבי פנים, מקצוענות האנשים שבחרתם לעבודת עיצוב המשרד שלכם מתבטאת גם בחלוקת תקציב נכונה ובהערכת המחיר של הבנייה, האבזור והעיצוב. סדר העדיפויות צריך להיות פרטני לכל פרויקט של עיצוב משרדים לפי הצרכים המיוחדים של כל מקום ושל העובדים בו.