Law Office Design | Shoval Yosha
תכנון ועיצוב משרד עו"ד
Office Design | Madei Taas
Alroy Manor Englard | Law Office Design

Law Office[/caption]

כשמדובר בעיצוב משרדים, המעצבים פועלים בדרך כלל לפי כללים שונים ולפי הנחיות מבעלי המשרד, לצד מחשבה מקורית, יצירתית וייחודית שבאה להכניס לחלל המשרדי אלמנטים מעניינים ומיוחדים לו. עיצוב משרדי עורכי דין הוא תהליך מרתק ומאתגר אפילו יותר מעיצוב משרד רגיל, שכן המשרד ממלא בדרך כלל מספר תפקידים שונים, עבור אנשים רבים יחסית.

משרד רב אנשים – רב צרכים

עיצוב משרד עו"ד הוא לרוב משרד של מספר שותפים. לרוב יש גם מספר מזכירות ופקידות, מנהל חשבונות, חשב שכר ועוד תפקידים נוספים שמצריכים בניית חללים קטנים משותפים או משרדים אישיים. בתוך החלל הזה של משרד עורכי דין יש חלוקה בין אותם חללים משותפים כמו לובי, פינת הקבלה, חדרי ישיבות ומשרדים אותם חולקים עובדים – למשל מחלקת הכספים ובין הצורך בפרטיות בגלל מהות העבודה.

עורכי דין חייבים משרד משלהם, כל אחד לעצמו, כדי לקלוט אל תוך המשרד את הלקוחות שלהם בצורה דיסקרטית ואישית. לקוחות שמגיעים לעורכי דין מכל מיני סיבות לא אמורים לנהל את הפגישות שלהם בתוך חלל פתוח או משותף ולכן יש צורך לבנות עיצוב שיהיה גם שיתופי וגם פרטי.

הצרכים השונים מהווים אתגר לכל מעצב גם אם יש לו ניסיון רב בתחום של עיצוב משרדי עורכי דין, שכן לצד המחשבה על הפרטי והציבורי הוא חייב להתייחס גם לשטח הנתון, לפונקציות הדרושות בחללים הציבוריים ולרצינות והדיוק שצריכים לבוא לידי ביטוי במראה העיצובי של המשרד.

 

תכנון ועיצוב סביבות עבודה
תכנון ועיצוב משרד עו"ד

משרד שמשלב בין הנעים לרציני

סיבה נוספת שעיצוב של משרד עורכי דין הוא אתגר לא קטן היא שהעיצוב חייב להיות מצד אחד נעים, מעניין וייחודי לאותו המשרד ומצד שני הוא חייב לשדר רצינות ואחריות. עיצוב משרדי עורכי דין לא יכול להיות צבעוני מאד, עשיר באלמנטים יוקרתיים ובולטים לעין וראוותני ביותר, כיוון שזה יכול ליצור מראה לא רציני ואפילו מתחכם מדי.

מעצב פנים שעובד על תוכנית למשרד עורכי דין חייב לחשוב מחוץ לקופסה ולנסות לבנות מארג של אלמנטים שהם גם ברמה גבוהה ומשדרים יוקרה ורצינות, אך גם אינם כבדים מדי ומכבידים על האווירה. המשרד צריך לשלב בין תחושה נעימה שעוברת בין החדרים ובין רצינות בגלל מהות העבודה.

במסגרת תהליך העיצוב של המשרד יש חשיבות גם לבחירת הצבעים, לשימוש בתאורה נעימה לעין וטבעית ככל האפשר, להחדרת אלמנטים אישיים מעניינים כמו יצירות אמנות וצילום, ריהוט נוח אבל מעניין וגופי תאורה בעלי ייחוד – אלו הם האלמנטים שיכולים להכניס לתוך החלל הרבה עניין ואינדיבידואליות אבל לשמור על מראה רציני ומתוחכם.

פרויקט מאתגר ומספק כאחד

כל פרויקט של עיצוב משרדי עורכי דין בכל מקום בארץ ובכל מבנה הוא פרויקט מאתגר בגלל הדרישות המיוחדות והמשוואה בין נעימות לבין תחכום ורצינות. אם זאת, מדובר בפרויקט מספק ומלא בתוכן שמעניק למעצב הזדמנות להוכיח איפוק לצד דמיון וסטייל.

 

עיצוב משרדי עורכי דין