יש הרבה דרכים לבטא את האישיות שלנו ולהפגין מנהיגות. מנהיגות אמתית יכולה לבוא לידי ביטוי במהלך היומיום ובנוכחות שלנו במשרד – כיצד אנחנו גורמים לעובדים שלנו ולאנשי הצוות שמקיפים אותנו להיות יעילים, יצירתיים וקשובים זה לזה. מנהיגות אמתית יכולה לבוא לידי ביטוי ביכולת שלנו להעביר מטלות לעובדים מסוימים ולהדגים סמכות כמורים או מדריכים. גם עיצוב המשרד וחלל העבודה מביא לידי ביטוי את התכונות האלו.

מפגן של אישיות – בתוך המשרד

כמו כל פרויקט אחר שדורש יצירתיות גם פרויקט של עיצוב משרדים מביא לידי ביטוי את האישיות של הלקוח. הלקוח פורש בפני מעצב הפנים או האדריכל את מה שהוא חולם עליו ורוצה להביא אל חלל העבודה המשרדי ומי שאמון על עיצוב פנים המשרד מיישם את הדברים האלו ומשלב בהם את הפונקציות הדרושות. כיום יש דגש בתחום של עיצוב המשרד על עיצוב סביבת עבודה שמאפשרת לעובד להרגיש בנוח ולהפגין את האישיות שלו. בחללים המשותפים ובמשרדים האישיים יש נגיעות שבאות מבעלי המשרדים – שהם בדרך כלל גם אלו שצריכים להפגין מנהיגות.

הדלת תמיד פתוחה אצל מנהיג אמתי

אחת הדרכים הכי טובות להפגין גם אישיות פתוחה וגם מנהיגות אמתית היא לפתוח את הדלת. בעבר היינו בונים עיצוב פנים של משרדים תוך הקפדה על הפרדה בין המתחם של העובדים ובין המתחם שבו יושבים מנהלי המשרד או העסק. הדלתות היו סגורות, החלונות עם וילונות שמסתירים את מה שקורה בחדר. היום בתחום של עיצוב משרדים המצב הוא שונה – המנהלים נמצאים בתוך החלל המשותף ומשתמשים בפינות אישיות רק לפגישות פרטיות. הדלת תמיד פתוחה והמנהיג מפגין אוזן קשבת.

אווירה חכמה ונעימה

אחת הדרכים להביא לידי ביטוי את האישיות היצירתית של בעל העסק או את יכולות המנהיגות שלו היא להפוך את חלל המשרד לסביבת עבודה חכמה. הדרך לעשות זאת היא על ידי שימוש במערכות חכמות שמאפשרות תקשורת נוחה וזמינה בין כל האנשים במשרד. עיצוב פנים בתחום המשרדים כולל היום הכרות עם כל הפונקציות הטכנולוגיות שלהם זקוקים עובדים ובוסים במשרד ויצירת אווירה חכמה ותקשורתית.

הכנסת פריטים לא שגרתיים – הכי יצירתי שאפשר

משרדים הם כבר לא מתחמים משעממים ואפורים. עיצוב משרדים כיום כולל גם הכנסה של פריטים שמשקפים את האישיות של בעל המשרד ושל העובדים – זו יכולה להיות פינה שבה יש תערוכות מתחלפות, פינת קפה מדוגמת וצבעונית, קפטריה מעוצבת בעיצוב מיוחד או פריטי אומנות ונוי מיוחדים. כל הדברים האלו משקפים אישיות יצירתית של בעל המשרד ושל העובדים.

יש לא מעט דברים שאפשר לשלב בתהליך של עיצוב פנים כדי להפוך את החלל לשיקוף של האישיות המיוחדת של כל אחד מאיתנו, יצירתיות, יוזמה, יציאה מהקופסה ושילוב של פונקציונליות ונגישות – כל אלו תורמים לכך שהאישיות תתבטא בעיצוב המשרד.