ארגונומיה (מיוונית: ארגו = עבודה, נומוס = חוק)או הנדסת אנוש. ברוב העולם המושגים "ארגונומיה" ו"הנדסת אנוש" חופפים, אבל בישראל המונח "ארגונומיה" מציין לרוב ארגונומיה פיזיולוגית ואילו המונח "הנדסת אנוש" מציין לרוב ארגונומיה הכרתית. (מתוך ויקיפדיה)

הביטוי ארגונומיה מתקשר בתקופה האחרונה יותר ויותר לעולם הריהוט, אז מה ההקשר בין הנדסת אנוש לריהוט?

כאשר מתייחסים לביטוי ריהוט אגרונומי לרוב מנסים להתייחס להתאמת הריהוט וסביבת העבודה לעובד על מנת לשפר את תפוקת העבודה על ידי יצירת יעילות ונוחות.

לפני שתרכשו ריהוט ארגונומי למשרד או אפילו לבית, ישנם כמה דגשים שיש לקחת בחשבון:

1. יש להכיר ולהבין מיהם האנשים שעבורם מיועדים הרהיטים. ישנם מאפיינים פיזיים שיש לקחת בחשבון: גובה, ממד הגוף, האם האדם שעבורו מיועד פריט הריהוט ימני או שמאלי וגם לא פחות חשוב האם מדובר בגבר או אישה.

2. מה אופי העבודה הנדרשת, האם מדובר בישיבה ממושכת מול מחשב? עם מדובר בעבודה הדורשת מעט ישיבה? האם נדרש לשבת גבוהה מגובה השולחן?
הבנת סביבת העבודה תסייע לכם ברכישת פריט הריהוט המתאים ביותר עבור סביבת העבודה.

3. גם כאשר מדובר בריהוט ארגונומי המותאם אישית לעובד, אין הדבר אומר שכיסא זה יתאים לכלל האנשים. לכן, מומלץ לרכוש ריהוט בעל אפשרויות כוונון על מנת להעניק את מרב הנוחות גם לאנשים אחרים.

4. כפי שציינו שיש לתת חשיבות גבוהה להתאמת הריהוט ברמה הפיזית, על מנת להגיע לרמת דיוק והתאמה מקסימלית מומלץ להגיע לחנות ממנה תרכשו את הריהוט ולבצע התאמה וכוונון ותוך כדי לבדוק מה פריט הריהוט המועדף עליכם.

 

5. מעבר להתאמה פיזית של הרהיט יש לבחור פריט ריהוט שיתאים לעיצוב הכלל של החלל שבו אמור להיות הכיסא הארגונומי המיועד.
על מנת להתאים את הרהיט בצורה מקסימלית ניתן להתייעץ עם חברה המייבאת ריהוט משרדי ארגונומי.

arkitek (1)

6. גם לאחר שבחרתם את הריהוט, תנו לאנשי צוות נוספים לבחון את הריהוט אותו אתם רוצים לרכוש בכדי לקבל הדרכה והכוונה על תפעול הכיסא הארגונומי אותו תרצו לרכוש.

לסיכום, ריהוט ארגונומי יכול להעניק שדרוג לסביבת העבודה ולרמת התפוקה במשרד.
כפי שציינו יש לבדוק ולהתאים את הריהוט הנבחר על מנת להפיק את המקסימום מהריהוט, כמובן שתמיד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ובמקרה זה גם עם אנשים שרכשו רהיטים ארגונומיים.

למידע נוסף אודות ריהוט משרדי ארגונומי בקרו באתר חברת Pitaro