מבלים במשרד כל היום – עיצוב משרדים ידידותי לעובדים

שגרת העבודה בעידן המודרני כופה עלינו לבלות יותר זמן במשרד מאשר בבית במהלך שעות היום. אנחנו עובדים משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות, אנחנו יושבים מול המחשב במשך הרבה מאד זמן וצריכים להמשיך לשמור על רמות תפקוד ומוטיבציה גבוהות במהלך כל הזמן, כדי שנוכל להצטיין בעבודתנו.

בין אם מדובר בתכנון משרד עורכי דין או עיצוב משרדי הייטק שם עובדים שעות רבות, חשוב לתת ביטוי לאלמנטים שיקלו על העובדים ויספקו את התנאים הטובים ביותר לעבודה.

יצירת סביבת עבודה שקטה ונעימה

בראש ובראשונה כדי להחזיק מעמד לאורך שעות העבודה הרבות דרושה לעובד סביבת עבודה איכותית. כשמדובר בתכנון או עיצוב משרדי הייטק ישנו שילוב בין האלמנט הציבורי, כאשר לרוב העבודה מתבצעת במתחם פתוח בו עובדים עוד אנשים ובין הפינה האישית – כאשר לכל עובד יש עמדה משלו שהוא יכול לתת בה ביטוי אישי וליצור לעצמו את הסביבה האידיאלית.

במקרים אחרים נבחרים דווקא חללים אישיים כסביבה היעילה ביותר. במידה ומדובר בעיצוב משרדים בהם יש קבלת קהל, יוצרים משרדים קטנים ואישיים שמאפשרים לעובד לארח את האנשים שצריכים להגיע אליו לפגישות בצורה שקטה ונוחה.

יצירת סביבת העבודה תלויה באופי העבודה ולכן חשוב להשקיע בכך הרבה מאד מחשבה בזמן התכנון של המשרד.

בחירת התאורה – קריטית ליצירת סביבה נעימה לאורך היום

עובדים שנמצאים במקום אחד לאורך כל שעות היום צריכים להנות מתאורה נעימה לעיניים. התאורה צריכה להיות טבעית ככל האפשר ולאפשר שהייה לאורך זמן מול המחשב מבלי לאמץ את העיניים.

יש חשיבות לשילוב של תאורה נקודתית שנותנת דגש של אור בשעות מסוימות של היום ובין תאורה כללית נעימה לעיניים. את תאורת הפלורסנטים המסנוורת של שנות השבעים והשמונים מחליפים היום גופי תאורה מודרניים עם נורות חסכוניות ובריאות יותר לעיניים.

יצירת איזורי מנוחה בסביבה המשרדית

לצד סביבת עבודה אפקטיבית לאורך שעות ארוכות, חשוב ליצור עבור העובדים גם איזורי מנוחה. איזורי המנוחה האלו מנותקים מהחלל הקבוצתי של האופן ספייס, המוכר מתוכניות עיצוב משרדי הייטק או שירות לקוחות ומאפשרים לעובד לצאת להפסקות במהלך יום העבודה, לנשום אוויר צח, לאכול, לשתות ולהתרענן. חשוב ליצור מתחם חיצוני עם אוויר צח, כמו מרפסת או גינה ומתחמי אכילה נוחים ואסתטיים שאפשר לשבת בהם בנוחות ולהירגע.

חשיבות יצירת המתחמים האלו היא גדולה. עובד בחברת הייטק או בכל חברה אחרת לא יכול לבלות את כל היום מול המחשב ולהישאר אפקטיבי. הוא צריך זמן מנוחה והתרעננות שיעלו את רמת האנרגיה וישמרו עליה גבוהה לאורך שעות היום.

בעידן שבו אנחנו מבלים הרבה מאד שעות במשרד, יש חשיבות לתכנון או עיצוב משרדי הייטק בפרט ומשרדים בכלל, ידידותיים לעובד, שעונים על כל הצרכים שלו במהלך היום.