אורח החיים המודרני מחייב אותנו לשעות ארוכות של שהייה במשרד. אנחנו מגיעים למשרד בשעות הבוקר המוקדמות, יוצאים ונכנסים בין הפגישות או עובדים במשך שעות מול המחשב. אנחנו מתנהלים במתחמים ציבוריים בהם עובדים אנשים רבים או נהנים מהפרטיות של משרד משלנו – תלוי בתפקיד ובסוג העבודה שלנו. בשלב של עיצוב משרדים חייב להילקח בחשבון  שהחיים שלנו מתנהלים לא מעט במשרד.

נוחות מרבית בסביבת העבודה – שאלה של עיצוב

כאשר משרד אדריכלים מקבל לידיו פרויקט של עיצוב משרד, הוא צריך להתייחס לא רק למראה הכללי של המשרד, לתכנון חללי העבודה ולמאפיינים של הנכס אלא גם לשאלת הנוחות. בגלל שאנחנו עובדים שעות ארוכות כל כך, רצוי ליצור סביבת עבודה נעימה ככל האפשר. בעידן זה עיצוב משרדים הוא משוואה של אופי, קדמה ונוחות מרבית – כך שהעובד יוכל ליצור תפוקה טובה ולשהות במשרד שעות ארוכות בנעימות.

סביבת עבודה רגועה ושקטה – בין חלל פרטי לציבורי

תכנון או עיצוב משרדים כולל בתוכו גם התייחסות חשובה ליצירת סביבת עבודה נעימה. יש עבודות שמצריכות שקט וריכוז בעוד שיש משרות שצריכות להתקיים בתוך מרחב ציבורי – למשל מוקד מכירות או שירות לקוחות. כאשר מייצרים תכנית של אדריכלות פנים לחלל משרדי, חשוב מאד להתייחס לכל הפונקציות האלו. אם אדם נמצא כל היום במתחם ציבורי רועש, אך צריך לעסוק בעבודה שדורשת ריכוז – מן הסתם התפוקה שלו תהיה נמוכה והוא יתקשה לשמור על ריכוז לאורך שעות ארוכות.

תאורה נכונה – עוזרת ליצור סביבת עבודה יעילה בכל שעות היום

אחד הדברים החשובים בכל פרויקט של עיצוב משרדים הוא בחירת התאורה. תאורה טבעית ונעימה לצד תאורה נקודתית בהירה ובריאה לעיניים חשובה כדי לעזור לעובד שמבלה במשרד הרבה מאד שעות לעבוד בצורה נעימה ונוחה מבלי לאמץ את העיניים ואפילו לפגוע בבריאות שלו. אדריכלים ומעצבי פנים כיום משלבים בין תאורה נקודתית מעוצבת ונוחה, אור טבעי שנכנס דרך החלונות והפתחים ובחירת תאורה כללית עם דגש על אפקט טבעי ונעים ככל האפשר.

עיצוב חללים למנוחה, אכילה ורגיעה

גם אם אנחנו עובדים 12 שעות ברציפות, מגיע לנו כמה דקות של מנוחה ורגיעה. ההפסקות האלו חשובות כדי לחדש כוחות ולקבל אנרגיה להמשיך ולעבוד. אדריכל או מעצב פנים צריך לתכנן בצורה נכונה חללים שישמשו לארוחות, למנוחה קלה, להירגעות וכדומה. החללים האלו יכולים להיות מרפסות חיצוניות שמאפשרות לעובד לצאת אל האוויר הצח באמצע יום עבודה – זאת במקרה שהמשרד נמצא במקום שמתאים לכך או לחלופין מתחם שקט, רחוק מסביבת העבודה, שישמש לעניין זה.

יוצרים מרחב נעים לעבודה – בכל שעות היום

אורך יום העבודה מכתיב עבור כל משרד אדריכלים ומעצבי פנים רשימה ארוכה של דברים שצריך לקחת בחשבון כשמתכננים משרד. תאורה נכונה, מתחמי מנוחה וסביבת עבודה נעימה ככל האפשר יאפשרו לעובדים להתמודד עם יום העבודה הארוך בקלות רבה יותר.