תכנון ועיצוב של משרד נשען על ערכים שונים שאמורים ליצור סביבת עבודה נעימה ואפקטיבית. אלו ערכים של נוחות, תקשורת קלה, מוטיבציה וגם של יצירתיות. חלל יצירתי יכול להפוך את העבודה של כל אחד מהעובדים באותו החלל לאפקטיבית יותר, לעודד את העובדים לחשוב מחוץ לקופסה, לגרום למוטיבציה גבוהה יותר וגם להנאה מהעבודה.
איך דואגים לתכנון יצירתי יותר? משרדנו, חגי נגר אדריכלים, עומד מאחורי פרויקטים רבים של עיצוב משרדים בכל רחבי הארץ ומביא את הידע והניסיון לתכנון יצירתי וחשיבה מחוץ לקופסה ברבים מהם.

עיצוב מחוץ לקופסה
תכנון ועיצוב ייחודיים תורמים ליצירתיות בכל מקום. כאשר אנחנו רואים בסביבה משרדית משהו שהוא יוצא דופן – מצילום ענק שמשרה השראה ועד לצביעה בצבעים לא שגרתיים של הקירות או שימוש בריהוט שהוא לא ריהוט משרדי קלסי אנחנו מקבלים תחושה של התחדשות ויצירתיות, של רצון לשלב את עצמנו בתוך החלל השופע תחושה יצירתית.
גם במשרדים שאמורים להיות רשמיים ורציניים, אפשר ליצור סביבת עבודה עם פינות לא שגרתיות ונגיעות אישיות שנותנות כנפיים ליצירתיות ומעודדות אותה.

מקומות מפגש לעידוד יצירתיות
לצד מתחמי העבודה הרגילים כדאי ליצור מתחמים שבהם מעודדים באופן טבעי, דרך העיצוב, שיתופי פעולה, שיחות ומפגשים מעודדי יצירתיות. אזורי ישיבה נינוחים, פינות מנוחה ואפילו הקפטריה בה אוכלים העובדים יחד ארוחות יכולים להיות מקומות שבהם לא רק עוסקים בפרקטיקה של המשרד, נחים ואוכלים אלא גם מקומות שבהם מעלים רעיונות ויוצרים יחד אתגרים חדשים. גם כאן תורם לעניין תכנון ועיצוב ששוברים את השגרה הרגילה של משרד ומבטאים ייחודיות.

יצירת מרחב אישי בתוך המרחב הציבורי
במשרדים רבים עובדים בתוך מרחב פתוח – אופן ספייס. גם במרחב הפתוח כדאי ליצור נישות עבודה אישיות ולעודד את העובדים להכניס לתוכן נגיעות אישיות. סביבה אישית מאפשרת לכל אחד מהעובדים ליצור מקום שהוא לגמרי שלו ומבטא את היצירתיות שלו. האפשרות להכניס נגיעות אישיות לתוך סביבת העבודה שלנו, מעודדת תחושה עבודה יעילה ונעימה יותר – ובסופו של דבר גם יצירתית יותר.

בחירת תאורה יוצאת דופן
שימוש בתאורה ייחודית הוא אחד הסממנים הבולטים של עיצוב משרדים כפי שבא לידי ביטוי בפרויקטים רבים של אדריכל חגי נגר ושל אדריכלים אחרים המתמחים בכך. כאשר מעצבים משרד התאורה היא לא רק אלמנט עיצובי אלא גם צריכה להיות נעימה לעיניים ולהתאים לסביבה בה עובדים אנשים מול מחשבים לאורך כל שעות היום.
לצד הבחירה בתאורה יעילה ונעימה לעיניים לאורך שעות היום הארוכות, מה שייצור סביבת עבודה יצירתית ואפקטיבית בכל מקרה, כדאי לבחור בשילוב של גופי תאורה מעניינים ולא שגרתיים. גופי תאורה מעוצבים, יוצאי דופן, עשויים מחומרים לא שגרתיים, תורמים לתחושה היצירתית ויוצרים סביבה מלאה בצבע ובהבעה.
אלו הם רק כמה רעיונות מעודדי יצירתיות שיכולים לבוא לידי ביטוי בתכנון אדריכלי. כל פרויקט של תכנון משרדים שמבוצע על ידי אדריכל חגי נגר ושאר אנשי המשרד הוא פרויקט שמושתת על הצורך בעידוד יצירתיות, ולכן כל פרויקט הוא ייחודי בזכות עצמו.