עיצוב משרדים הוא תחום שמעסיק את מיטב האדריכלים ומעצבי הפנים בעולם. בשנים האחרונות גם ישראל הצטרפה לרשימה בכל הקשור לבנייה והקמה של משרדים מעוצבים אך היא עדיין נמצאת כמה צעדים מאחורי אירופה וארצות הברית, שם היצירתיות והדמיון כבר משחקים תפקיד ענק בתהליך העיצוב. מה ההבדל בין משרדים באירופה למשרדים בארץ? ישנם כמה הבדלים בולטים.

בין מגדלי קומות למבנים נמוכי קומה

באירופה, בעיקר בערי הבירה הגדולות, משרדים מעוצבים ממוקמים במגדלי משרדים גבוהי קומות, זהו לא חידוש. זוהי השיטה הבדוקה לבניית משרדים בערים אירופאיות, כאשר הנטייה בתים נמוכי קומה שמורים בעיקר לעסקים קמעונאיים כמו חנויות, בתי קפה ומסעדות ואילו המגדלים הגבוהים משמשים למשרדים. בארץ מגדלי משרדים הם משהו יחסית חדש. בשנים האחרונות הרבה מאד בעלי משרדים מעבירים את העסקים שלהם למגדלים ומפנים את המבנים הנמוכים.

שימוש בטכנולוגיות חכמות וירוקות

בארץ אנחנו נמצאים בתחילת הדרך בכל הקשור לבנייה ירוקה, במיוחד כשמדובר בבניית משרדים מעוצבים בתוך הערים – ויש קושי ביישום טכנולוגיות שונות. באירופה הנושא של טכנולוגיה ירוקה כבר נמצא בשיאו וכל משרד שמתוכנן כולל מיני טכנולוגיות שונות – מיישומים סולריים ועד לבנייה מחומרים ממוחזרים. כאמור בארץ ישנה בשנים האחרונות התפתחות בנושא והוא משתלב בתהליכים רבים של עיצוב משרדים.

חללי עבודה משותפים – גם בישראל

באירופה כבר הבינו מזמן שעבודת צוות מעשירה ומגדילה את היצירתיות ואת תפוקת העבודה ולכן בדרך כלל מתכנן משרד אדריכלים שעובד על תכנון משרד חללים לעבודה משותפת – אופן ספייס. בישראל בחברות גדולות כבר יש שימוש באופן ספייס אבל לא באותה שיטתיות כמו באירופה. אנחנו מאמינים שבעתיד הקרוב יותר ויותר חברות יבינו את התועלת של חלל עבודה פתוח.

הרבה תאורה טבעית ומרחבים פתוחים

בהרבה מאד משרדים באירופה תמצאו חלונות ענקיים שמשקיפים על הנוף העירוני ומכניסים הרבה מאד תאורה טבעית אל חלל המשרד. בכל הקשור לתחום של עיצוב משרדים בישראל עדיין יש הרבה מאד משרדים בהם מתוכננת מערכת של תאורה שמבוססת על פלוריסנטים. אבל גם כאן יש שינוי והיום משתדלים להכניס כמה שיותר תאורה טבעית אל תוך החלל.

ביטוי עצמי ויצירתיות – בתוך חלל המשרד

משרדים של חברות גדולות באירופה הם כבר לא רק משרדים, אלא מקומות שמשקפים את התדמית היצירתית ופורצת הדרך של אותן חברות. שימוש בצבעים ייחודיים, בעבודות יצירה גדולות כמו פסלי ענק או ציורי קיר ועוד אלמנטים ייחודיים בולט במשרדים האירופאיים. גם בישראל משלבים כיום מעצבים ואדריכלים יצירות אמנות ואלמנטים עיצוביים אחרים כדי ליצור ייחוד ולשקף את התדמית הצבעונית והיצירתית של החברה.

משרד אדריכלים חגי נגר עומד בראש כמה מהפרויקטים המתקדמים בארץ בתחום עיצוב המשרדים ושם דגש על יצירתיות, קדמה ותכנון פונקציונלי. אנחנו מתכננים ומבצעים פרויקטים של עיצוב משרדים על פי הסטנדרט האירופאי המתקדם ביותר.