אחד הדברים החשובים ביותר עליהם מקפידים היום בתהליך תכנון משרד ועיצובו הוא ההקפדה על  אפשרויות לעבודת צוות.

הסיבה לכך היא שבשנים האחרונות הוכח , כי עבודה בחלל משותף,  שמאפשר שיתוף של רעיונות ודיון בין אנשי הצוות , עוזר לקידום ופיתוח של רעיונות עסקיים ולהעלאת המוטיבציה של העובדים. במקום עבודה בחלל פרטי ומבודד, עבודת הצוות הופכת את השעות הארוכות שאנחנו מבלים במשרד ליותר קלות והרבה יותר אפקטיביות.

 

ניסיון 123

בין פרטיות לשיתוף

אין כל ספק שעבודת תכנון משרד שמתבצעת בצורה הנכונה משלבת בין האפשרות לעבודה בתוך חלל אישי ופרטי לבין האפשרות לעבודת צוות ולשיתופיות. היום מתכננים משרד תוך בנייה של חללים משותפים, בין אם מדובר במשרד בסגנון "Open Space" או חדרי ישיבות מרווחים ונוחים לסיעור מוחות וישיבות צוות.

אדריכלים ומעצבי פנים שמים דגש על עיצוב משרד שיש בו גם מזה וגם מזה, כדי לאפשר לכל עובד לשהות ולעבוד בסביבה שמפרה אותו. עובד שזקוק לריכוז ואינו צריך לעבוד במסגרת קבוצתית יוכל לקבל מקום שקט ושליו לעבוד בו – למשל במקרה של עבודות עיסוק בכספים או עבודת הזנת נתונים שדורשות ריכוז. עובדים שזקוקים לסביבה יצירתית ולסיעור מוחות כל הזמן – למשל עורכי תוכן, עיתונאים, אנשי הייטק שבונים יחד תוכנה או אנשי שירות לקוחות, יזכו לחלל עבודה משותף.

בודת הצוות. את האזור שבו נערכות הפגישות ועובדים ביחד חשוב להשאיר נקי ומרווח ככל האפשר, כדי לתת מקום לצוות לעבוד ולפתח רעיונות שונים.

משרד אדריכלים חגי נגר עומד מאחורי כמה מהפרויקטים המעודכנים והיצירתיים ביותר של עיצוב משרדים בארץ. כל פרויקט מתוכנן על ידי אדריכל מומחה תוך מחשבה על כל הפונקציות הדרושות לעבודה אפקטיבית במשרד – בין היתר גם עבודת צוות איכותית.

 

עיצוב משרדים - תמי 4
AG Insurance Agency | Company Office
Second Opinion | Company Offices

ההשפעה של העיצוב על עבודת הצוות

אחרי שתכננו חלל שבו אפשר לעבוד בצוות וגם לקבל את השקט והשלווה הדרושים במקרים מסוימים, חשוב לדעת שכל עיצוב משרד בסגנון מסוים ישפיע על עבודת הצוות. משרד שבנוי מחללים קטנים וצפופים יהפוך כל ניסיון לדיון של הצוות או לעבודה על פרויקט משותף לקשה יותר וכך התפוקה תרד. משרד סגור ללא תאורה מתאימה וללא מקום מספק לכל הצוות מהווה מקום לא נעים לעבודת צוות. גם תאורה מתאימה, כזו שעושה שימוש באור טבעי ומספקת תחושת מרחב ואוויר, יכולה לגרום לעבודת צוות יעילה יותר.

עוד דבר שמשפיע והוא חלק מכל עיצוב משרד זה השימוש בטכנולוגיות מתקדמות. במהלך עבודת צוות צריכים העובדים להשתמש בכל מיני כלים – למשל מסכים, מערכות הקרנה, מערכות הגברה ותאורה שונות  ועמדות עבודה עם חיבורים לרשת – את כל הדברים האלו המעצב צריך לקחת בחשבון כשהוא מתכנן חלל של משרד.

עומס יתר יכול להפריע לעבודת הצוות

עומס של פריטים בחלל העבודה יכול גם הוא להפריע לע

Strauss Water - Offices Design