עיצוב משרדים כולל דילמות עיצוביות ופרקטיות שנבדלות מאלו שאנחנו נתקלים בהן כאשר אנחנו מעצבים בית למגורים. שאלות של פרטיות, ריכוז, עבודה נעימה, תאורה מספקת לעבודה וגם אקוסטיקה עולות בראשם של מעצבים שמחפשים פתרונות מתקדמים לכל הסוגיות.

אקוסטיקה היא אלמנט חשוב במשרד והיא חייבת להיות טובה ונעימה כדי שהעבודה במשרד תהיה גם היא טובה ונעימה. איך משתלבת שאלת האקוסטיקה בתחום של עיצוב משרד ואלו פתרונות מוצעים כיום?

בידוד אקוסטי של קירות גבס

לרוב החלוקה הפנימית בתוך משרדים נעשית על ידי המעצב באמצעות פתרונות גבס. כאשר בונים קיר גבס ניתן להכניס לתוך המבנה גם אמצעי בידוד אקוסטי שמסייעים לשמור על פרטיות, אקוסטיקה טובה בחלל ואינם פוגעים בתוכנית של עיצוב משרד.

בין האמצעים שעומדים לרשות העוסקים במלאכה אפשר למצוא צמר סלעים, שמגיע בצורת מזרן דחוס ומוחדר לתוך מבנה הקיר לפני הנחת פלטות הגבס. צמר סלעים נחשב לבידוד אקוסטי ברמה גבוהה והוא מתאים גם למשרדים וגם לבתים. עוד אמצעים הם יריעות אקוסטיות, משטחי מלמין, סרטים אקוסטיים ופלציב.

 

תכנון ועיצוב משרדים

 

 

 

AG Insurance Agency | Company Office
עיצוב משרדים

תקרות אקוסטיות בחלל המשרד

ברוב המשרדים כיום יש תקרות אקוסטיות. בעבר היו התקרות האקוסטיות בעלות מוניטין רע בגלל התחזוקה השוטפת והבלאי הטבעי המהיר שלהן. היום מדובר בפתרונות מתקדמים יותר שמשתלבים בכל תוכנית עיצוב משרד ומהווים אלמנט הרבה יותר איכותי.

היום משתמשים בתקרות מתוחות שמתאימות במיוחד למשרדים בעלי אופי פתוח – אופן ספייס. הן מסייעות לבלום את הרעש ונותנות מענה במובן האקוסטי. תקרות אלו בנויות ממשטחים רכים שמפחיתים את הרעש וההדהוד. הן מגיעות במגוון רחב של דוגמאות וגוונים וניתן לשלב בהן כל אמצעי תאורה – בין אם מדובר בספוטים, תאורה אחורית או תאורה עילית.

חיפוי קירות המשרד כפתרון אקוסטי

מה קורה כאשר קירות המשרד כבר מונחים ועומדים והשיפורים האקוסטים נעשים כחלק מתהליך עיצוב משרד שהוא שיפוץ ולא בנייה חדשה?

ניתן להתקין מערכת לחיפוי קירות שבנויה מפרופילים ובדים צרים שיוצרים אקוסטיקה נקייה ונעימה יותר. לרוב רצועות הבדים מגיעות במבחר דוגמאות ודגמים ולכן יכולות להוות פריט עיצובי בתוך חלל המשרד יחד עם הפרופילים המעוצבים שמחזיקים אותן במקום.

תערובות בידוד אקוסטי צמנטיות

עוד פתרון לבידוד אקוסטי במשרדים יכול לבוא מתערובות צמנטיות שונות שמשלבות בתוכן חומרים כמו גומי, שרף וחומרים אחרים שמסייעים לבודד קול. את התערובת הזו ניתן ליישם מתחת למרצפות או לחיפויי קיר ובכך ליצור אקוסטיקה איכותית מאד. התערובות משמשות כחומר לבן פנימי ולכן לא פוגמות באף רעיון עיצובי לחלל.

אקוסטיקה היא אלמנט חשוב בתוכנית עיצוב משרד מכל סוג שהוא, בין אם מדובר בשיפוץ משרד קיים או בבניית משרד חדש. האפשרויות הרבות והמתקדמות שמוצעות היום בתחום הבנייה עוזרות לשמור על תוכנית העיצוב ולא לפגום בה, אך עדיין לתת מענה לבעיית הקול והרעש.

 

עיצוב משרדים
עיצוב משרדים
תכנון ועיצוב משרדים וסביבות עבודה