אדריכל חגי נגר במושב העוסק בשינוי המואץ העובר על סביבת העבודה

העיר אילת מתעוררת לרגעים באמצעות אירועים שונים, והפעם תרמנו גם אנחנו לגל העוררות, כשמשרדנו השתתף בכנס עיר הנדל"ן אותו יוזם כבר יותר מעשור מרכז הבנייה הישראלי. אדריכל חגי נגר הוזמן להשתתף במושב העוסק בשינוי המואץ, העובר על סביבת העבודה מאז אמצע המאה הקודמת, וביחד עם פאנל אדריכלים מכובד מיפינו בשיח פורה ומפרה את השינוי המתרחש לנגד עינינו בתכנון ובייזום המשרדים בארץ.

בטח שמתם לב שפייסבוק, טוויטר וחבריהם משנים את העולם ואת התנהגותם של האנשים. קחו, למשל, את המשפט הראשון שאמר לנו לקוח בפרויקט קרן הון סיכון שאנו מתכננים בימים אלה: אין לי צורך ב"משרד", אלא במקום לצאת אליו מהבית, לשבת עם הטאבלט, לחשוב, להיפגש ולעשות טלפונים. בהתאם לכך, ויתרנו על השולחן עם סט הכיסאות המסורתי ותכננו משרד עם כורסאות לפגישות, סלון, בר, כורסה מתנדנדת ופינות ישיבה במרפסת.

Coolness הינו ערך שיווקי כמו קורנפלקס בבוקר וביליארד אחר הצהריים, והמשרד אכן נתפס כמקום עבודה חווייתי ומגניב, אבל יחד עם זאת לא עסוקים בו כל היום בהתנדנדויות וצילומים לאינסטגרם. לכן חשוב לנו לתכנן אותו עם תוכן משמעותי ואמיתי עבור הארגון. סביבת העבודה צריכה להיות בריאה עם אור טבעי, גוון אור טכני, ארגונומיה, אקוסטיקה, פרטיות וכן, גם פאן.

אחד המונחים ששומעים עליו רבות בהקשר זה הוא ה-Co working, חללי משרד משותפים להשכרה, ובפגישות איתנו אכן מעלים את אפשרות התכנון הזו. אין לטעות ולחשוב שצורת העבודה הזו מתאימה לכל אחד. בדיוק כפי שיש מי שבוחר מלון ומי שמעדיף דירה ב-Airbnb, כך יש להתאים את חלל העבודה לאופי הארגון, ולשאול את עצמנו אם החלל תואם את המיתוג והייחודיות שלנו. כזו שאלה בדיוק שאלנו את עצמנו כשהחלטנו לעבור מנמל יפו למגדלי בסר 4, ולא בחרנו בחלל משותף.

השינוי מתרחש במהירות, המשרדים משנים את פניהם, וגדולים מאיתנו כבר ניבאו כי בינה עתידית תחליף אותנו בהמשך. בינתיים ועד שזה יקרה, המשרד ימשיך במגמה של מועדון חברים, סוג של pipe-club, ולאו דווקא כמקום שממנו נמשיך לעבוד מול מחשב בדרך המסורתית והמוכרת.

תכנון ועיצוב משרדים וסביבות עבודה
תכנון ועיצוב משרדים וסביבות עבודה

בפאנל השתתפו: אדריכל רם גולדברג, אדריכל חגי נגר, אדריכליות קארן ודניאלה ראובני, מעצב הפנים יואב סמואלוב מר ורואי דינוביץ מעיריית רעננה.