קצת על המשרד

הפרויקטים הראשונים במשרד היו חללים עם רמת אנרגיה גבוהה – מועדוני לילה באיביזה וחנויות מיוחדות בטוקיו. לאחר כמה שנים, כשהדור שלי החל להתבגר – לעבוד יותר ולרקוד פחות – עברנו לתכנון ועיצוב סביבות עבודה. באופן שאולי יפתיע, מלאכת התכנון בתחום סביבות העבודה היא מעניינת ויצירתית לא פחות.

כשצוללים פנימה לעומקם של דברים, מגדלים שיש עולם שלם של פרמטרים שניתן לשלב בפרויקט – פיתוחים שרק מחכים להוות פתרון לאופני בניה מיוחדים, ורעיונות חדשים לפתרון משימת התכנון. השעות הרבות שמושקעות בכל פרויקט מפתיעות כל פעם מחדש, אך החוויה בפיתוח הרעיונות הקונספטואליים בד בבד עם מציאת הפתרונות הטכניים בתהליך, שוות את ההשקעה.

האתגר בעיצוב חללי עבודה

אנו ניגשים לפרויקט כחידה שיש לפצח. 'חידות' שכאלו יכולות להיות מורכבות ולהיפתר במגוון דרכים. אני רואה הצלחה בהגעה לפתרון תכנוני יעיל, חכם ויצירתי – כזה שירגיש טבעי ולא מאולץ. כל האלמנטים צריכים להתחבר בצורה מדויקת ולוגית, באיזון נכון בחלל, עם התייחסות לאלמנים של סביבת עבודה בריאה ואנושית ושל ה Well-Being של המשתמש. לרוב, אלו יהיו אלמנטים שונים בנושאי תאורה, אקוסטיקה, טבע וארגונומיה. אני מאמין שצריך להשקיע בפיתוח יכולות טכניות גבוהות ולהבין לעומק פרטי בנייה, חומרי גמר, עלויות ועיצוב. רק לאחר שיש ידע וניסיון רב, ניתן לפתח חוויית עיצוב חלל טובה, בידיעה שהתכנון ירקום עור וגידים ויהפוך לפרויקט בנוי ואיכותי.

פרויקט מיוחד שלנו

למדתי אדריכלות במקביל ללימודים בתחום הקולנוע. עם השנים זנחתי את עולם הקולנוע, אך כן נשארה בי התפיסה שבוחנת את החלל מההיבט של החוויה במרחב האדריכלי (הסצנה הכללית) לעומת החוויה מנקודת המבט של הצופה (הפריים שמתגלה מכל פינה תוך שיוטו בחלל). המשרדים שתכננו עבור חברת פאפאיה גלובל, שמתפרסים על פני מספר קומות בהרצליה, יכולים להיות עדות לתפיסה ויזואלית זו. עם הכניסה למשרד, מתגלה לצופה עולם חדש ומפתיע, עם גבולות מטושטשים ואיזונים מעניינים. בחלל המשרד אפשר לחוש במשחק שבין קלאסי ופופי, בין נוסטלגי לטכנולוגי. כל זאת תוך פירוק והרכבה של אלמנטים חדשים. מבט משוטט בחלל יפגיש את הצופה עם איזונים בין פרוע ובועט למסורתי ומכובד.

פרויקט ארכיטקטוני משרדי שמווה השראה עבורנו

סביבות אורבניות טומנות בחובן מאפיינים רבים שמתאימים למיקרו-קוסמוס של סביבה העבודה. מאפיינים כגון חיבור בין אנשים, מקומות מפגש המוניים וגם אינטימיים, הפתעות הנקרות בדרך, צבעים ורעשים. כאשר כל אלו מתמזגים יחדיו, נוצר חלל שופע ונפלא.

גלובס | מגזין עיצוב נדל"ן | דצמבר 2022

חגי נגר מאקו