שינוי פני ענף הנדל"ן בשנים האחרונות הביא אתו גידול במספר המשרדים להשקעה, ומכאן קצרה הדרך להתמחות עיצוביי – אדריכלי חדש, עיצוב משרד להשקעה. לכאורה, עיצוב משרד להשקעה אינו שונה מעיצוב משרד שאינו להשקעה; אך למעשה, ישנם כמה דגשים עיצוביים המנחים את תהליך עיצוב משרד להשקעה ומבדילים אותו מעיצוב משרדים אחרים.

הדגשים שיפורטו להלן עבור העוסקים בעיצוב משרד להשקעה מבוססים על הניסיון הרב שנרכש במשרד חגי נגר אדריכלים בשנים האחרונות בעיצוב משרדים להשקעה.

שני העקרונות המנחים הם סולידיות ומודולריות. משרד להשקעה לא נועד לקלוע לטעמו של הבעלים – אלא לטעמם של שוכרים משתנים, דרישות משתנות ואפנות משתנות. מכאן ברור כי בחירת הצבעים במשרד להשקעה תהיה בסיסית למדי – צבעים בהירים וללא אפקטים מיוחדים של טקסטורה או מעברי גוון. חשוב לזכור, כי בכל מקרה הקירות הם רק הרקע, ולכל שוכר ניתנת האפשרות לצקת את האופי המבוקש באמצעות פריטי ריהוט, תמונות שייתלו על הקירות ואבזרים נוספים.

חלוקת החלל צריכה לאפשר גמישות מרבית (למשל, באמצעות שימוש במסילות ובמחיצות, או בהותרת חללים פתוחים גדולים יחסית הניתנים לחלוקת משנה על ידי השוכר.

תכנית החשמל צריכה לאפשר את הגמישות הזו, ולכן מומלץ  כי עיצוב משרד להשקעה יכלול נקודות חשמל ונקודות תקשורת רבות יחסית. המלצה זו עלולה להעלות במקצת את ההוצאות על התשתית – אך גם מאפשרת חלופות רבות יותר לשוכרים בעתיד.

וזו היא גם המלצתנו הכללית: להשקיע יותר – גם במחשבה, גם בתכנון וגם בגימור של משרד להשקעה – כדי לאפשר השכרה קלה של הנכס לאורך שנים.

דוגמאות בעיצוב משרדים:

– עיצוב משרדי עורכי דין

– עיצוב משרדי הייטק

– תכנון משרד ירוק

– עיצוב משרד תדמיתי